Sunday, October 18, 2009

Kerana Anwar-Shamsidar, 9 tahun keluarga Pak Ali bergelora..

Shamsidar Tahrin, Ummi Hafilda & Anwar

Foto di atas pernah popular pada tahun 1998. Satu foto yang dirakamkan menggambarkan tiga watak penting, Shamsidar Tahrin (isteri Azmin Ali), Ummi Hafilda(adik Azmin Ali) dan Anwar Ibrahim(majikan Azmin Ali).

Foto ini pernah dikemukakan di Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur, dan dijadikan bahan bukti (ID48) pada November 1998 semasa perbicaraan kes salah laku Anwar Ibrahim menghalang siasatan pihak polis untuk membendung skandalnya dengan Shamsidar Tahrin terbongkar.

Pada 5 Ogos 1997, Ummi Hafilda telah menghantar sepucuk surat kepada Yang Amat Berhormat Dato' Seri Dr. Mahathir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia berkaitan dengan Perihal Salahlaku Timbalan Perdana Menteri (Datuk Seri Anwar Ibrahim). Surat itu turut disokong bersama oleh kelima-lima adik beradik Azmin Ali (Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar) iaitu iaitu Norlia Bt. Ali, Intan Dawini Bt. Ali, Mohd. Azwan Bin Ali dan Ummi Hafilda Bt. Ali. Turut dilampirkan dalam surat itu adalah pengakuan bersumpah bekas pemandu Anwar, Azizan Abu Bakar yang menceritakan perihal seks homoseksual Datuk Seri Anwar.

Tujuan penghantaran surat kepada Perdana Menteri itu untuk menyiasat kebenaran salah laku seks antara Anwar Ibrahim dan Shamsidar Tahrin dan salah laku homoseksual antara Anwar Ibrahim dan Azizan Abu Bakar.

Maklumat yang diperolehi oleh Ummi Hafilda bersumberkan penyiasatannya sendiri, sokongan maklumat dari pembantu rumah Shamsidar Tahrin yang bernama Aton (yang berkhidmat selama lapan tahun di rumah Azmin) dan pengakuan daripada Azizan Abu Bakar, pemandu Azmin Ali/Shamsidar Tahrin).

Aton memberitahu Anwar Ibrahim sering membuat panggilan secara kerap kepada Shamsidar di antara jam 6.30 petang atau 8.30 malam. Ini disahkan sendiri oleh Ummi Hafilda yang berada di rumah Shamsidar pada 9 Jun 1997, jam 6.30 petang mengangkat telefon rumah Shamsidar yang pemanggilnya adalah Anwar Ibrahim.

Anwar: I nak bercakap dengan Shida.(Shamsidar)

Ummi: Siapa ni? (Agak keras)

Anwar: Anwar (dengan nada yang agak perlahan)

Ummi: Is it Dato’ Seri?

Anwar: Ya, bercakap.

Ummi: Sorry, I didn’t recognise your voice just now.

Anwar: Hah …tulah suara you seksi sangat. You have such a lovely voice. I dok ingat salah rumah, that’s why I letak phone.

Ummi: Hah … apahal

Anwar: I nak tanya fasal Afifa (anak bongsu Azmin). Rindu kat dia

Ummi: She’s Okay, alhamdullilah sihat.

Anwar: Tak apalah thank you.

Pada 19 Jun 1997, Azizan Abu Bakar, pemandu Shamsidar Tahrin telah datang ke pejabat Ummi Hafilda menceritakan selama dua jam setengah tentang kebenaran hubungan sulit Anwar-Shamsidar.

Menurut Azizan, dia akan menurunkan Shamsidar di Cafe Guana di Bangsar Shopping Complex pada setiap kali pertemuan dengan Anwar. Kemudian sebuah kereta mewah, Daimler WBV 37, kepunyaan Dato Nallakarupan(Eksekutif Director Magnum Corporation) akan menjemput Shamsidar di Bangsar Shopping Complex dan seterusnya membawa ke kondominium mewah di Trivoli Villa, Bangsar.

Kondominium Tivoli Villa adalah kepunyaan Datuk Lim Thian Kiat (T.K.Lim), Pengarah Multi Purpose Holding Berhad (MPHB). Datuk T. K. Lim juga merupakan pemilik syarikat judi Magnum Corporation, tempat Dato Nalla menjadi Director Eksekutifnya. Datuk T.K.Lim telah menyerahkan kunci dua unit Tivoli Villa kepada Dato Nalla untuk kegunaan peribadinya. Dua unit tersebut adalah di 2-5-13 dan 2-5-14, di Tingkat 5, Blok 2 Tivoli Villa.

Kebiasaannya Dato Nalla akan membawa Shamsidar di Tivoli Villa itu dalam tempoh dua hingga tiga jam, pada hari Rabu, sekitar jam 5.30 petang, dengan kekerapan dua minggu sekali atau sebulan sekali.

Di Tivoli Villa itu, Anwar akan hadir tanpa polis pengiring kerana beliau melarang polis pengiring turut serta dengan memberi alasan bermain tenis dengan Dato Nalla di Bukit Kiara.

Pada 30 Jun 1997, sekitar jam 5.00 petang, Ummi Hafilda menerima panggilan daripada Azizan Abu Bakar untuk mengesahkan hubungan sulit Shamsidar-Anwar. Ummi telah menelefon abangnya Mohd Azman Ali dan rakan karibnya, Puan Zamrah Lajis untuk ikut serta.

Ummi, Azman dan Puan Zamrah telah pergi Bangsar Shopping Complex . Di sana, mereka nampak dengan mata mereka sendiri, Shamsidar menaiki kereta Daimler WBV 37, kepunyaan Dato Nalla. Kemudian mereka mengekori kereta Daimler itu yang menuju ke Kondo Tivoli Villa, Bangsar.

Ummi telah menelefon Puan Normala untuk meminjam pas kebenaran masuk/pelekat kereta Kondominium Tivoli Villa daripada Puan Normala, seorang rakannya yang menjadi penghuni di situ.

Di Tivoli Villa, mereka nampak Shamsidar dibawa oleh Dato Nalla memasuki tingkat 5, blok 2, kondominium mewah itu.

Shamsidar keluar dari Kondo Tivoli itu pada jam 7.40 malam, di mana kereta Daimler menghantar semula Shamsidar ke Bangsar Shopping Complex tempat Azizan Abu Bakar pemandu Shamsidar sedang menunggu.

Itulah seksta pemerhatian sendiri yang dilakukan oleh dua orang (Ummi dan Azman) adik beradik Azmin Ali berkenaan dengan kecurangan Shamsidar dengan Anwar Ibrahim. Ummi dan Azman telah memberitahu pengalaman mereka itu kepada ibunya(Mak Tom) dan ketiga-tiga adik beradik yang lain iaitu, Norlia Bt. Ali, Intan Dawini Bt. Ali, dan Mohd. Azwan Bin Ali.

Kes ini menjadi dibawa ke mahkamah pada tahun 1998. Anwar telah dibicarakan dan didapati bersalah serta dihukum penjara selama enam tahun.

No comments:

Post a Comment